Kérdése van?
Keressen minket bátran!

 

Blog

A defekt többé nem probléma, így cserélj belsőt házilag!

2019.01.09 16:08

Minden bringás életében eljön a pont, sokaknál sokszor is, amikor szembesülnie kell az egyik legbosszantóbb kerékpáros problémával, ami nem más, mint a defektes gumi. Ez érhet minket az erdőben, tekerés közben, vagy munka után fáradtan a bringatárolóban is. Sokaknak ez az egyébként kicsi kis lyuk nagy fejtörést okoz, rögvest szerviz keresésébe kezd, oszt és szoroz fejben, hogyan jusson oda, majd onnan haza stb. 

Minden bringás életében eljön a pont, sokaknál sokszor is, amikor szembesülnie kell az egyik legbosszantóbb kerékpáros problémával, ami nem más, mint a defektes gumi. Ez érhet minket az erdőben, tekerés közben, vagy munka után fáradtan a bringatárolóban is. Sokaknak ez az egyébként kicsi kis lyuk nagy fejtörést okoz, rögvest szerviz keresésébe kezd, oszt és szoroz fejben, hogyan jusson oda, majd onnan haza stb. 

 

Viszont valójában egy olyan problémával állunk szembe, amit a legtöbb esetben egy kis felkészültséggel mi magunk is könnyedén, néhány perc alatt orvosolhatunk. Az alábbiakban eláruljuk, hogyan tudjuk kicserélni a defektes belsőt magunk.

 


 

Mindenek előtt, szükség lesz pár igazán apró, kis helyen is elférő szerszámra, ami nem árt majd, ha állandó jelleggel nálunk van, akár a táskánkban, akár egy nyereg alatti kis tárolóban. Ilyen a gumileszedő, a kerékagyhoz szükséges csavarkulcs amennyiben nem gyorszáras, tartalék belső gumi, esetleg foltkészlet, illetve egy kis méretű pumpa.

 

Első lépésként, a könnyebb hozzáférhetőség érdekében a kerékpárt érdemes lehet fejjel lefelé fordítani. A V-fékeket egy mozdulattal kiakaszthatjuk, a kereket pedig kivehetjük. Tárcsafék esetén a fékekkel teendőnk nincs, ügyeljünk rá hogy a féket véletlen se nyomjuk be, míg a kerék nincs a helyén újra. Amennyiben nem gyorszáras rögzítésű, általában egy 15ös csavarkulccsal az óramutató járásának ellentétesen kiszabadíthatjuk a kerekeket. Hátsó kerék esetében ügyeljünk a hátsó váltó épségére.

 

Ha ezzel megvagyunk, egy gumileszedő segítségével a felni mentén kifele feszítve levehetjük a külsőt a felniről, így hozzáférünk a sérült belsőhöz. Mi minden esetben a gumibelső komplett cseréjét javasoljuk, a foltozás gyakran csak nagyon ideiglenes megoldás. Miután kivettük a sérült tömlőt, minden esetben ellenőrizzük a külső gumit, nincs-e rajta komolyabb sérülés, nem-e maradt benne tüske-szilánk, mely az új belsőt ugyan úgy tönkretenné.

 

Az új belsőt enyhén fújjuk fel, hogy könnyebben és csavarodásmentesen visszahelyezhetjük a felnire félig visszahelyezett külsőbe. Igazítsuk bele úgy, hogy a szelep a felnin a megfelelő helyre kerüljön. Ezt követően a külsőt a még enyhén felfújt belsővel nyomjuk vissza a felnibe. Majd a külsőn jelzett BAR nyomásig fújjuk fel. A kerék mehet vissza a kerékpárba, ügyelve arra, hogy ugyanabba a pozícióba kerüljön, ahogyan kivettük, így a fék visszaakasztása után már tekerhetünk is tovább.

 

Az alábbi videón is jól látszik, hogy a megfelelő eszközök megléte mellett bátran nekiláthatunk a probléma orvoslásának mi magunk is.